Çarşamba, Aralık 19, 2007

Sütlü Kadayıf

Merhaba,



Kadayıfa bayılırım, ama bazen ağır gelebiliyor. Bu tatlının taa genç kızlığımdan hatıraları var. Hayattaki en yakın dostumun annesi yapar bu tatlıyı, ilk defa onda yedim ve ondan sonra da hep onda yedim, ta ki bu hafta kendim yapana kadar. Bu tatlıyı yerkenki sohbetlerimiz, annesinin kapıyı tıklatıp 2. porsiyonu uzatması, neşeli neşeli gülüşmelerimiz.. Zaman çok çabuk geçiyor gerçekten de..
Neyse, gelelim tarifimize, siz de çok beğeneceksiniz eminim, hem hafif hem de lezzetli..
Bir sonraki kadayıf yapışımda da muhallebilisini deneyeceğim ;)

MALZEMELER:
Yarım kilo tel kadayıf
200 gram margarın ya da tereyag
1 bardak dövülmüş ceviz ya da fındık(ben ceviz kullandım)
1,5-2 litre süt
2-3 su bardagı toz seker

YAPILIŞI:
Tel kadayıf ve margarin avuç içinde ovusturularak yedirilir. Bır tepsiye hazırlanmıs kadayıfın yarısı konulur. Arasına cevız serpilir ve üstü kalan kadayıfla örtülür. Fırında 170 derecede pişirilir.Fırından cıkan kadayıfın soguması beklenır. Süt ve seker ılıktan bıraz daha sıcak olarak soguk kadayıfın üztüne dökülür.Kadayıf soguk olmazsa hamur olur DIKKAT! :))
Afiyet olsun...

4 yorum:

Serpil ÇAĞLAYAN dedi ki...

Bayramın kutlu, sende mutlu olasın, bayram gibi hep neşeli kalasın...Tatlıları bol yiyip kilo almayasın...Sevgiyle:)))

Tuba dedi ki...

Bu bayram bizde de kadayif var:)). Mutlu bayramlar ve mutlu yillar canim.

kizilciksurubu dedi ki...

hayirli bayramlar

gülizar dedi ki...

canım uzun bir aradan sonra tekrar hoşgeldin.bende merak ediyordum ama mutlu haberide aldık.sevgilerimle..