Pazartesi, Ağustos 13, 2007

Bici Bici...

Bilmeyenlerinizin "Bu da ne" diyeceği, bilenlerin de belki özlemle anacağı tatlılar ötesi bir tat, serinlik ötesi bir soğukluk.. İskenderun-Adana-Mersin bölgesinde yaz aylarının kurtarıcısı bir lezzet.
Eşim bayıla bayıla anlatırdı bu lezzeti. Nihayet oraya gittiğim bir yaz ben de tatma şerefine erdim.. Ve bayıldım.. Evde ben de yapabilirmiyim acaba diye düşünürken geçen yaz öylece geçti.. Tabi bir de özel bir malzemesi var, gıda boyası. Onu da ha aldım ha alacağım derken günlerin geçmesi ve bugüne kadar gelme...
Nihayet bu haftasonu Eminönünde gezerken bu malzemenin de akla gelmesi ve de Bici Bici sürecinin bu şekilde başlaması... Sonra kayınvalideden alınan tarif ve işin püf noktaları..İşte hepsi burda, bu tarifte.. Hazır olun bici bicicilerr :))



Malzemeler :

1 kg(5 su b.) süt
2 su b. su
1 su b. buğday nişastası
1 çorba k. tozşeker (silme)
1 çaykaşığı ucuyla pembe renk gıda boyası

Tarifi :

Önce muhallebisinin hazırlanışı :
Tüm malzemeleri bir tencereye boşaltıp iyice karıştırıyoruz. Sonra ocağı yakıyoruz ve tencereyi ocağa koyuyoruz. Kısık ateşte pişirmeye başlıyoruz ve kaynayıncaya kadar devamlı karıştırıyoruz ki dibi tutmasın. Kaynayıp göz göz olana kadar ateşten almıyoruz.
Kaynayınca, bir tepsinin önce altını ıslatıyoruz ve bu karışımı tepsiye boşaltıyoruz. Muhallebi kalınlıgı 1-2 cm. civarında olmalı, tepsinizi buna göre seçin(Ben büyük borcamlardan kullandım). Döktükten sonra çay kaşığının ucuyla gıda boyasını hafif hafif serpiştiriyoruz (çok ama çok az olmalı). Soğuduktan sonra tepsi üstüne 1 bardak su döküyoruz ki muhallebimiz çatlamasın. su döktükten sonra gıda boyasının olduğu yerler pembe pembe beneğe dönüşüyor ve hoş bir görüntü oluyor.

Gelelim şurubuna :
(Malzemeler ayrı tabii, ama tarifin içinde anlatacağım, ayrı yazmayacağım)
Tencereye 2 bardak tozşeker koyuyoruz. Üstüne, şekeri 1 parmak geçecek kadar miktarda su koyuyoruz ve Kaynatmaya başlıyoruz. Kaynamaya başladıktan sonra 2-3 damla limon suyu damlatıyor ve 1 çorba kaşığı gülsuyu döküyoruz. En son da çay kaşığının ucuyla gıda boyasını koyuyoruz ve bir karıştırdıktan sonra ocaktan alıyoruz. Soğumasını bekliyoruz.



Sunumu :
Evet..Bici bicinin özel bir de sunumu var. Bu yazdıklarıma kadar herhangi bir serinlik ve buzz gibilik durumu görmediniz tabiki.. Görmediniz, çünkü daha bitmedi :)
Buzdolabına koyduğumuz muhallebimizi ve de şurubunu çıkartıyoruz. Muhallebiden bir kesit çıkartıyoruz ve onu da küçük kareler halinde kesiyoruz (yaklaşık 2şer cm. eninde). Komposto kasesine yiyeceğimiz kadar miktar koyuyoruz(10 tane falan yetiyor). Daha sonra buzluktan buzlarımızı çıkarıyor ve onları mümkün olduğunca küçük parçalara getirmek için rondodan geçiriyoruz. (Tabi İskenderunda dışarda satılan Bici Biciler için kocaman kalıp buzlar buz rendesi ile rendeleniyor ve buz da kar gibi oluyor). Rendelediğimiz buzu küçük küçük kestigimiz muhallebi parçacıklarının üstüne döküyoruz. Vee üstüne de şuruptan 1 çorba kepçesi kadar döküyoruz. İşte bicibicimiz-şekildeki gibi-hazıırr ;)
Afiyet olsun.

10 yorum:

serinmavi dedi ki...

Bu yaz Adana`da tatma imkanim oldu bicibici.Doktorum salgam&bicibici`den tattik ve cokk guzeldi.Degisik meyvelerle de yapiyorlar.Evde yapilacagini dusunmemistim dogrusu.Adana notlarimi yazdigim postta anlatmistim ne unutulmaz lezzetler tattigimizi.
http://serinmavi.blogspot.com/2007/05/adanadan-notlar.html#comments

Adana tam bir yemek merkezi.Yolu dusenler mutlaka tatsin derim...eline saglik canim.

HULYA dedi ki...

Sevgili gazoz ağacı,
Öncelikle ziyaretin için çok teşekkürler.Bu tatlıyı duymuştum ama hiç görmemiştim.Sayende bir şey daha öğremniş oldum.Çocukların çok seveceği birşeye benziyor.Ellerine sağlık.sevgiler

Selen dedi ki...

Çok ilginç bir tarif, ilk kez duydum. Ellerine sağlık. İsmi de çok şeker :)

DENİZSEFASI dedi ki...

merhaba,
ben adanalıyım ve bici biciyi çok severim. Paylaştığın için teşekkürler. Bizimkiler yaprken süt kullanmıyorlar ama güzel bir tat vereceğini düşünüyorum,
sevgiler...

Su cicegiyim ben bir tek durgun suyun uzerindeki degil ama... dedi ki...

Merhaba,blog sayfanızı tesadüfen buldum.
BİCİ BİCİ ararken.))
sayfanıza hayran oldum.Bici bicinin sütlü olabileceğini ilk kez sizden duydum.Besin değeri daha yüksek olacaktır eminim.
Ellerinize sağlık bundan böyle yemek öncesi sizin sayfanızdayım.))
Nilyy

sevim dedi ki...

ben ilk defa yapcam hamile bi arkadaşa doğrusu çok hayırlı bi iş olacak.edirnede oturduğumuz için alma imkanımız yok.çok teşekkürler

sevim dedi ki...

ben ilk defa yapıyorum inşallah güzel olur. teşekkürler.

sevim dedi ki...

ben ilk defa yapıyorum inşallah güzel olur. teşekkürler.

Zepevenk dedi ki...

Zaman zaman yaparım ama bu şekilde değil.Bunu da deneyelim, ölürüz bicibiciye : P

Kardeşim dedi ki...

çok güzel görünüyor.Kırmızı rengin albenisi de iştah içıcı.