Pazartesi, Nisan 16, 2007

YE#21 Soya Soslu Terbiyeli Tavuk&Tavuk Dolgulu Izgara Mantar

Eveeett..
Bir etkinlik daha geldi dayandı kapımıza. İnsan zamanın ne kadar çabuk geçtiğini bir de bu etkinlikler sayesinde anlıyor.
Tavukla ilgili o kadar çok çeşit var ki yapacak, ben de sabırsızlıkla diğer blog arkadaşlarımın yapacaklarını bekliyorum :)
Ben de kendimce birşeyler yapmaya çalıştım, 2 adet tarifim var, umarım dener ve beğenirsiniz.

İlk tarifim "Soya Soslu Terbiyeli Tavuk" için



Malzemeler:
4 parça tavuk göğsü
1 çorba kaşığı soya sosu
1 çorba kaşığı biber salça
2 sarımsak
1 soğan
Tuz, karabiber
Sıvıyağ

Yapılışı :

Soğanı küp küp doğruyoruz, sarımsağı dövüyoruz. Tuz, karabiber,salça,yağ ve soya sosunu ekliyoruz ve iyice karıştırıyoruz. Diğer yanda tavuğu da kuşbaşı doğruyoruz. Sonra hazırladığımız bu sosun içine döküyoruz. Yarım saat bekletiyoruz. Daha sonra bu karışımı tencereye alıyoruz ve pişiriyoruz.
Afiyet olsun.

"Tavuk Dolgulu Izgara Mantar" içiin



Malzemeler :

2 adet tavuk göğsü
10 adet ızgaralık mantar
Karabiber
Kişniş
Kırmızıbiber
Tuz
1 su bardağı rendelenmiş Kaşar peyniri (ben aceleden doğradım :))

Yapılışı :

Mantarları yıkıyoruz ve saplarını çıkarıyoruz. Tavukları doğruyoruz ve rondodan geçiriyoruz. Kıyma gibi oluyor. Tavuğa tüm baharatları katıyoruz. Mantarları bu karışımla dolduruyoruz. Üzerine rende kaşar serpiyoruz ve 200 derecede fırına veriyoruz (Ben fırının ızgara bölümünü kullanmadım, direk fırınlama usulü yaptım).
Afiyet olsun..

6 yorum:

Ferhanca dedi ki...

Ben daha tavuk yapıp elklemedim .
senin mantarlarda değişik bir öneri afiyet olsun..

Lavantin dedi ki...

Tavuk yemeğin sabah sabah iştahımı açtı. Ellerine sağlık canım.
Sevgiler...

Tuba dedi ki...

Sevgili Gazoz agaci, iki tarif de cok guzel gozukuyor. Mantari hep peynirle yapardim, tavuklu da guzel bir fikirmis. Sevgilerle,

HULYA dedi ki...

Merhabalar,
Ellerinize sağlık.Çok güzel görünüyor.Sunum da tarif de harika.Ben de beklerim.Sevgiler

aslı dedi ki...

sevgili gazoz ağacı ellerine sağlık çok güzel bir tarif....sevgiler...

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,çok güzel görünüyor.....Selam ve sevgilerimle...