Pazartesi, Mart 26, 2007

Sebzeli Fırın Köfte



Merhaba,
Ne zamandır ilgi gösteremiyorum bloğuma. Şöyle bir baktım da, Şubat ayında çok aktifmişim. Ama Mart daha fazla çekmesine rağmen( ;) ) ben sınıfta kalmışım.
Hemen geçenlerde yapmış olduğum bir tarifi ekleyivereyim dedim. Son zamanlarda hep sebze yemekleri yapıyorum, e onlar da klasik zeytinyağlı yemeklerden, hepinizin bildiği gibi. Ne bileyim, eklemeye gerek duymuyorum buraya..
Neyse, geçelim tarifimize..

Malzemeler:

400 gr. kıyma
3 adet patlıcan
3 adet kabak
3 adet domates
2 diş sarmısak
1 yumurta
1 soğan
1 çay bardağı galeta unu (Bayat ekmek içi de kullanılabilir)
Biber salça
Tuz, karabiber

Yapılışı :
Önce köftelerimizi hazırlayalım. Kıyma, galeta unu, yumurta,karabiber,biber salça,soğan rendesi,sarmısak(dövülmüş).. Hepsini yoğuruyoruz.
Patlıcan,domates ve kabağı soyup dilimliyoruz.Tepsiye patlıcan, köfte,kabak ard arda(resimdeki gibi) diziyoruz.Araya da domatesleri serpiştiriyoruz.200 derecede fırına veriyoruz. Sebzeli köftemiz hazır. Afiyet olsun..

2 yorum:

Tuba dedi ki...

Cok guzel olmus canim, ellerine saglik..

Selen dedi ki...

Merhabalar,
Çok lezzetli görünüyor.Annem de bu tarifi sadece köfte, patates, domates dizerek yapar. Ve ben bayılırım :)
Ellerine sağlık