Cumartesi, Mart 10, 2007

Konya Usulü Etli Nohutlu Makarna


Yine başka bir abla tarifi daha.. Denedik beğendik.. Tavsiye ederiz.. :)

MALZEME

1 BARDAK NOHUT
200-300 GR KEMİKLİ PARÇA ET
İSTENİLDİĞİ KADAR MAKARNA



Nohutu akşamdan ıslatalım, eti biraz kavurup suyunu ekleyelim içine nohutu katarak, nohutlar iyice pişene kadar kaynatalım.

Başka bir tencerede tereyağda (sıvı yag ve tereyag karışımıda olabilr) makarnaları yakmadan kavuralım. Makarnaların bazıları kahverengi bazıları daha beyaz kalabilir. Görünüşte güzel oluyor. Daha sonra nohut ve eti suyu ile birlikte makarnaların üzerine döküyoruz. Suyunun bol olması lazım, makarna çok su çekiyor. Bir de bu yemek hafif sulu olacak, katı makarna gibi düşünmemek lazım der ablam..

Afiyet olsun..

3 yorum:

Tuba dedi ki...

Sevgili gazoz Agaci, buna benzer bir yemek de avunya mantisi yada balikesir mantisi olarak bilinmekte. Onu hatirlatti bana, cok da guzel olur. sevgilerle,

Lavantin dedi ki...

Selamlar arkadaşım, epeydir her gün uğramama rağmen yorum yazamadım.Eklediklerin çok güzeller, ellerine sağlık. Bu tarif bana çok değişik geldi, denemek isterim.

Selen dedi ki...

Sevgili Gazoz Ağacı,
Et-makarna ve nohutu çok sevdiğimden, bu yemeğe de bayılacağıma eminim. Tubanın da dediği gibi (kıymayla doldurulmuş mantı da vardır ama) Balıkesir'de mantıyı sırf hamur olarak kaparlar. Tavuğu haşlayıp, onun suyunda da mantıyı pişirirler. En son tavuğu da ilave edip, yoğurtla servis yaparlar. (Eşim Balıkesir'li ben de orada büyüdüm de:) )
Sevgiler