Pazar, Şubat 18, 2007

YE#19 Mısır Unlu Pırasalı Kek

Merhaba,
Aslında rejimde olduğumuz için bu etkinliğe katılamayacağımı düşünüyordum. Daha sağlıklı ve yararlı birşey nasıl yapabilirim diye düşündüğümde aklıma mısır unundan kek yapmak geldi. Miktar olarak da fazla yememek için daha az malzeme kullanmam gerekiyordu. Ve ben de resimde gördüğünüz küçük kek kalıplarını kullandım. Kek Etkinliği herkese hayırlı uğurlu olsun diyor,sevgili Ayşenura sevgilerimi iletiyor ve tarifime geçiyorum.



Malzemeler:
2,5 su bardağı mısır unu
1 adet pırasa
1 çay bardağı süt
1,5 su bardağı ılık su
1 çay kaşığı Kabartma tozu
Tuz, karabiber
Sıvıyağ

Yapılışı :
Pırasayı doğrayıp rondodan geçiriyoruz. 1 kaşık sıvıyağda kavuruyoruz, içine tuz ve karabiber atıyoruz. Diğer yanda bir kabın içine mısır unu, süt, su ve kabartma tozunu koyuyoruz ve karıştırıyoruz. Pırasa da pişip ılıyınca bu hamurun içine katıyoruz ve iyice karıştırıyoruz. Normal kek kıvamında olacak. Fırına veriyoruz (180 derece) . Yaklaşık yarım saatte pişiyor.



Not: Bu küçük kek kalıplarını tavsiye ederim, bizim gibi 2 kişi yaşayanlar için. Hem kısa sürede, bıkmadan tüketiliyor hem de şekilleri çok şiriiinn :)

7 yorum:

Lavantin dedi ki...

Merhaba gazozağacı, ilk yorumun benden. Kekin çok hoş tam benim gibi ot obur ve hamurişi delilerine, ellerine sağlık.

Rabia dedi ki...

Merhabalar canım.
Sevzeli kekler benim ilgi alanıma giriyor. Evde iyi beslenmesi gereken bir yavru olunca böyle oluyor insan. Güzel bir tarif olmuş. Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle...

Betül dedi ki...

Bende bir pırasa sever olduğum için çok tuttum bu keki:) Teşekkürler bu güzel tarif için gazoz ağacı..

Gazoz Agaci dedi ki...

Sevgili Betülün (meyvesepeti) yorumu :
Merhaba ben meyvesepeti

Blogunuza geldim msg bırakmak istedim ancak blogspot üyeleri dışında msg bırakılamıyor :(
Ama kek etkinliği için yaptığınız kek orjinal görünüyor. Elinize sağlık. Evet ikimizde karılık bir kültürün üyeleriyiz ve deee bilg mühendisimyişiz :)
Birde evli olunca sizi kendime çok benzettim :)
Görüşüp tanışmak üzere iyi günleerr...

damak tadı dedi ki...

Selamlar canım,
Kek'in çok değişik olmuş bana göre ellerine sağlık..Bir karadenizli olarak mısır unu ile yapılmış her türlü yiyecekleri çok severim..
Aslında sebze yemeyen çocuklar içinde büyük bir alternatif diye düşünüyorum..Tekrar ellerine sağlık canım,etkinliğin hayırlı olsun..

Güzel bir hafta diliyorum..Sevgiyle kalın..

Gül/d.tadı

damak tadı dedi ki...

Selamlar canım,
Kek'in çok değişik olmuş bana göre ellerine sağlık..Bir karadenizli olarak mısır unu ile yapılmış her türlü yiyecekleri çok severim..
Aslında sebze yemeyen çocuklar içinde büyük bir alternatif diye düşünüyorum..Tekrar ellerine sağlık canım,etkinliğin hayırlı olsun..

Güzel bir hafta diliyorum..Sevgiyle kalın..

Gül/d.tadı

Ferhanca dedi ki...

Kek güzelde rejim ne olucak neyse canım kalıplar küçük bir şey olmaz ..bu bloglar varken rejim yapılırmı.kendin yapmasan bile şöyle bir dolaşınca ağzının suyu akıyor..afiyet olsun ..sevgiler..