Cuma, Şubat 16, 2007

İşte Rejim programım



Evet,
Malesef çok iştahlı bir insanım. Genlerimde var sanırım. Türkiyenin yemek zenginliği açısından en güzel yörelerinden biri olan Antep, veee otları sebzeleri farklı,bol,pazarları zengin Ege yöresi sentezi bir çocuğum. Benim suçum ne değilmi?E hal böyle oluncaaa,ye yemekleri al kiloları, sonra vermeye uğraş, böööyle bir kısırdöngü içinde geçiyor hayat.
Aslında çok kilolu bir insan değilim, normale yakınım diyebilirim. Sorunum kilo verememek, pek irade olayı yok bende ;)
neyse.. rejim programım oldukça sıkı. çünkü sabit bir kilo eşiğim var, vücudun onu aşabilmesi için oldukça düşük kalorili yiyecekler almam gerekiyor. Ayrıca bir durum daha var, bu uzun süreli bir rejim, yani sağlıklı kilo veriyorsunuz, tarafımdan test edilip onaylanmıştır (Niye tekrar kilo aldın diye sorarsanız, işte o benim hatam, herşey Amsterdam'da bozuldu. Şunun da tadına bakayım bunun da bakayım derken aldım tekrar kiloları).
Gelelim rejim programına.. Özetle anlatmaya çalışacağım.

Ekmek olarak kepekli ya da çavdarlı ekmek yenilecek (ben çavdarlıyı çok sevdim hep onu yiyorum artık). Her öğün 1 dilim ekmek yenecek. Yani günde 3 adet tüketilecek.
Sabahları klasik : 1 dilim light beyaz peynir, istediğiniz kadar domates,salatalık ve çay.
Ara öğün : Sabah öğle arası tek bir ara öğün var. Bu da 1 porsiyon meyve. 1 porsiyon şu demek : 1 adet elma veya 1 adet portakal veya 2 adet mandalina . Yazın da 1 adet şeftali veya 4 adet kayısı veya 4 adet tatlı erik veya 10 adet üzüm. Muz ya da incir yenilmesi çok tavsiye edilmiyor. Yense bile haftada 1 kereliğine olabilir.
Öğlen : 4 yemek kaşığı sebze yemeği (yemeğin suyu mümkün olduğunca süzülmüş olarak tabağınıza alın), istediğiniz kadar salata, 4 yemek kaşığı light yoğurt.
Ara öğün : 2 porsiyon meyve.
yarım paket diyet bisküvi (ben eti form bisküvilerin tadını beğeniyorum, onları tavsiye ederim)
Akşam : 1 parça tavuk ya da balık ızgara (tavuk boyutu avuç içi büyüklüğünde olacak), istediğiniz kadar salata, 4 yemek kaşığı light yoğurt.
Ara öğün : 2 porsiyon meyve

Özetle böyle. Tabi bu rejim programı ile beraber gün içinde yapılması gereken şeyler var. Günde 2 litre su mutlaka ve mutlaka içilmesi gerekiyor. Ve de ayrıca yeşil çay. Çok tavsiye edilen birşey. Bu da günde 3-4 bardak içilebilir.
Bu arada sporu da unutmamak lazım. Hiç birşey yapamıyorsanız bile, haftada en az 3 gün 45 dakikalık tempolu yürüyüş yapabilirsiniz. Hiç de zor değil ;)

bu rejim programı için oldukça iradeli olmak gerekiyor. Olayı kafanızda bitirip programdan sapmadığınız zaman vücudunuzdan da gerekli yanıtı kısa sürede alıyorsunuz.

Herkese sağlıklı günler diliyorum...

2 yorum:

Tuba dedi ki...

Ben bu kadar yersem, olurum:)) Ama yine de coook tesekkurler, paylastigin icin.

Pınarın Klubesi dedi ki...

yemekler için tamam ama meyve yerken sınırlanmak çok kötü:(
ben erikten 4 tane yesem belki doyarım ama 4 tane yiyeceksin daha fazlası yok deyince illa daha fazlası olmalı diye düşünüyor insan, diyet yapıyorum fikrine girmemek gerekiyor. Üniversite'de ve yurtta aldığım fazla kiloları kendiliğinden verdim sonradan. Ama zamanında az diyetle uğraşmadım böyle listeler hazırladım kendime, Osman Müftüoğlu'nun kitapları baştan sona okudum ama faydası olmadı. Yaptığım spor ise profesyonel birinin yaptığı kadar da çoktu üstelik, ama yediğin de onunla doğru orantılı ise olmuyormuş onu farkettim. Benim spor yapışım daha çok yeme hakkını kendimde görmeme sebep oluyordu. Sporu bıraktım, yediklerime ilk başta biraz dikkat ettim, baktım sonradan benim alışkanlıklarım oldu yeni tarz ve öyle de kaldı çok şükür, tekrar eski halime döner miyim diye korkularım yok değil ama nedense şimdi daha kolaymış gibi geliyor. Doğum'dan sonra ben de böyle bir diyete gireceğim sanırım:( Umarım diyete ihtiyaç olmadan kendiliğinden gider fazlalılarım.
diyetinde başarılar diliyorum. Gerçekten iradeli olmak gerekiyor.
sevgiler