Çarşamba, Ocak 03, 2007

Zeytinyağlı Brokoli

Merhaba,

Brokoli salatası ya da fırında brokoliden bıkanlar için :) Bu yemeği ilk defa eski işyerimin yemekhanesinde yemiştim ve çok beğenmiştim.Hemen yemeğin resmini aklıma kaydettim ve evde yapmaya karar verdim. Bu sanırım 2. yapışım.Eşim de çok sevdi..

Malzemeler :
1 brokoli
2 havuç
1 soğan
Biber salça (Ben hiçbir yemeğimi biber salçasız yapmadığım için illaki heryere giriyor :))
1 domates
tuz
Ayçiçek yağı

Yapılışı :
Soğanı küp küp doğradıktan sonra, yağda kavuruyoruz. Biber salçayı da ekleyip karıştırıyoruz. sonra çiçeklerine ayırdığımız brokoliyi ve de julyen (uzunlamasına) doğradıgımız havuçları tencereye koyup, çok az da su ekliyoruz. Kapağı kapatıp yemeğin pişmesini bekliyoruz. (Tüm zeytinyağlı yemeklerin mantığı gibi, bunun da yapılışı aynı) . İşyerimdeki brokoli yemeğinin içinde kornişon da vardı, ama ben burda koymadım. Onun da tadı fena olmuyor aslında. Afiyet olsun..

1 yorum:

Berceste dedi ki...

Himmmm acep benim goncaya brokoliyi boyle pisirisem yer mi? Senin goncan da donmus, gozun aydin!