Pazar, Ocak 14, 2007

YE#18 PİRİNÇ ETKİNLİĞİ



Merhaba,
Bu benim ilk etkinliğe katılışım. Pirinç için ilginç bir tarif bulayım derken göbeğim çatladı :) Ama sonunda ilginç birşey yakaladım galiba. Bu yemek için gidip 1 koca şişe soya yağı bile aldım. Ama sanırım bundan sonra diğer yemeklerime de koyacağım, sağlıklı birşey sonuçta.
Sevgili Sonia her ne kadar bu etkinliği pilav olarak değerlendirmeyelim dese de benimki görünüm olarak pilava çok benzedi, ama aslında tadının alakası yok. O yüzden içime de sindi. Ben çok beğendim. Size de denemenizi tavsiye ederim.

Acılı Pirinç Yemeği

Malzemeler :

2 bardak tavuk suyunda haşlanmış pirinç (ben etsuyunda haşladım)
1 yemek kaşığı soya yağı
1 baş doğranmış orta boy soğan
1 adet taze doğranmış tere(evde olmadığı için ben kullanmadım)
2 diş ince ince doğranmış sarmısak
1 adet doğranmış acı biber

Yapılışı :

Soya yağını geniş bir tavada kızdırın. Soğan, pirinç, tere, sarmısak ve biberi ilave edin, iyice karıştırarak yaklaşık 3 dakika kadar daha pişirin. Yemek hazıırr..
Afiyet olsun.

2 yorum:

Lavantin dedi ki...

Ellerine sağlık kolay ve hafif bir yemek. Ayrıca ilk etkinliğin de hayırlı olsun.
Sevgiler...

Tuba dedi ki...

Ben de soya sosunu cok severim. Belki biraz susi gibi bir tad olmustur tahmin ediyorum. Onlarda susiyi wasabi sosla beraber karistirilmis soya sosuna batiriyorlar. Ellerine saglik canim.