Perşembe, Ocak 11, 2007

Körili-Domates Soslu Tavuk ve Bulgur Pilavı


Eveeett.. Birazcık vejeteryanlıktan kurtulayım dedim :)
Bu çok pratik bir yemek. İlk kez bir arkadaşımda yemiştim ve de yapılışını seyretmiştim. Tavuğa da domates konurmu, ekşi ekşi bi tuhaf olur tadı diye düşünmüştüm ama, sonuç inanılmaz güzeldi. Geçen akşam da ben yaptım, yanına da bir güzel bulgur pilavıı..
Arkadaşım ve ablam o kadar çok beğendiler ki daha ben fotoğrafını çekmeye kalmadan yiyip bitirmişlerdi. Ben de arda kalanların fotoğrafını çektim, şekilde görüldügü gibi :)

Gelelim tarifine..

Malzemeler :

500 gr tavuk göğsü
2 domates
2 çay k. köri
1 çay k. karabiber
1 çay k. kırmızıbiber
1 diş sarımsak
Sıvıyağ
Tuz

Yapılışı :
Tavuğu kuşbaşı doğruyoruz. Tavaya yağı koyuyoruz ve doğradığımız tavuğu da ekliyoruz ve tavuğu soteliyoruz. Sarımsağı ufak ufak doğruyoruz. Tavuklar renk değiştirince sarımsağı ekliyoruz. Daha sonra baharatları ilave ediyoruz. Ve pişirmeye devam ediyoruz (Bu arada tavanın ağzını bir kapakla kapatıyoruz, daha güzel pişiyor). Tavuk suyunu çeker gibi olunca rendelediğimiz domatesleri de ekliyoruz ve biraz daha pişirdikten sonra ocağın altını kapatıyoruz.
Sıra bulgur pilavında. Aslında hepimizin bildigi klasik bulgur pilavı. Ben sadesini değil de salçalısını daha çok seviyorum. Soğanı ve salçayı yağda soteliyorum, bulguru katıp biraz onlarla kavuruyorum. Pişmesine yakın da kekik, karabiber ve 1 domates rendesi ekliyorum. Fark budur ;)
Afiyet olsun..

2 yorum:

Tuba dedi ki...

Merhaba arkadasim. Sitene ilk defa geliyorum. Tavuk ve Bulgur pilavi cok hos gorunuyor. Ellerine saglik, sevgilerle,

Naile dedi ki...

Merhabalar hemşehrim, biz aynı zamanda meslektaşmışız da. Ama ben seni Antep'de yaşıyorsun zannedip sevinmişken İstanbul'da olduğunu gördüm. Çünkü benim bildiğim benle birlikte Antep yemek blogcuları olarak 3 kişiyiz.

sevgiler..

Naile
aintabsofrasi.blocu.com