Çarşamba, Ocak 03, 2007

Amasya Usulü Fasulye Kavurması


Bu yemeği Amasyalı bir arkadaşımda yedim ve bayıldım.. Hemmenn ben de yaptım. Süper oldu :)

Malzemeler:
1 kg taze fasulye
250 gr yağsız dana eti (ben antrikot kullandım)
2 yumurta
1 soğan
Ayçiçek yağı
Tuz
Karabiber

Yapılışı :
Eti çok minik minik doğruyoruz, yağda kavuruyoruz. Tam kıvamına gelmeden az önce küp küp doğradığımız soğanı katıyoruz. 1-2 dk. bekledikten sonra üzerine yumurtaları kırıyoruz ve yumurta sarılarını dağıtıyoruz. Yumurta iyice pişmeli. Piştikten sonra yumurtayı didikliyoruz (başka ne tür bir kelimeyle ifade edebilirim bulamadım :)) Daha sonra doğradığımız fasulyeyi de katıyoruz. Çok az (yarım çay bardağı kadar) su ilave ediyoruz ve pişiriyoruz. Ortaya neffis bir aperatif çıkıyor :) Afiyet olsun..

Hiç yorum yok: