Salı, Ocak 23, 2007

Abla Tarifleri #2 : Şiveydiz



Şu şiveydizi yapmaya bir ben cesaret edemedim, neden bilmiyorum, oysa çok da zahmetli bir yemek değil. Neyseki ablam var, o yapıyor ben yiyorum. Ama en kısa zamanda ben de deneyeceğim.

Malzemeler:

1 çorba kasesi nohut
1 demet pırasa
2 çorba kasesi yogurt
250 gr Parça et (kemikli olursa daha güzel oluyor)
Nane
Sıvıyağ
Tuz

Yapılışı:

Nohutu 1 gün önceden ıslıyoruz.
Ertesi gün, eti kavuruyoruz, nohutla ve bol suyla beraber pişiriyoruz, nohut da haşlanmış oluyor.
Pişince, içine pırasaları dogruyoruz.Pırasalar da yumuşadıktan sonra, sıra yoğurdu eklemekte kalıyor. Yoğurdu azar azar ve içine yemeğin suyundan da katıp karıştırarak parça parça ekleyip karıştırıyoruz.En son olarak da nane kızdırıp üzerine gezdiriyoruz. İşte Şiveydizimiz hazıırr..Afiyet olsun..

6 yorum:

Lavantin dedi ki...

Mmmm, bayılırım şivedize. Ellerine sağlık ablanın. Ama sade pırasayla hiç denemedim, sarımsaklı olandan çok farkı oluyormu?

Gazoz Agaci dedi ki...

Merhaba Lavantin,
Yok, çok farklı olmuyor, pırasa ve sarımsak aynı aileden oldukları için.. ;)

Naile dedi ki...

ellerine sağlık. Annem de geçenlerde yapmıştı pırasa ile içine diş diş kuru sarımsak koymuştu çok güzel oluyor tavsiye ederim.

aintabsofrasi.blogcu.com

Tuba dedi ki...

Nasilda guzel gozukuyor. Eve gidince ben de mi yapsam acaba? corba yok, cocuklar ac ve bu corba nefis gorunuyor:)). Ablanin da, senin de ellerinize saglik, pirasali yapmak da bayagi guzel bir fikir.

damak tadı dedi ki...

Nefis olmuş hemde çoook..
Biz karadenizli olaraktan bu yemeğe yabancıyız,fakat gördüğüm kadariyle çok leziz olmuş hemen yapıp denemeliyiz.

Ellerinize sağlık tekrardan,afiyetler olsun..
Mutlu bir hafta sonu diliyorum..Sevgilerimle..

Tuba dedi ki...

Eve gidince ben de yaptim sevgili Gazoz Agaci, dun de bloguma koydum, bakmak istersen diye haber vereyim dedim. Tesekkurler ve sevgilerle,