Pazar, Aralık 10, 2006

Etli Nohutlu Yayla Çorbası

Bu Pazar da diğer pazarlar gibi genelde mutfakta geçti. Pazar günü ayrıca bizim semtimizin pazarı ve ben pazarda dolaşmayı çok seviyorum. Pazardan her dönüşümde de hiç oturmadan hemen mutfağa gidiyorum ve kolları sıvıyorum.
Bugün yayla çorbası ve de yanında Kadınbudu köfte ve patates püresi yaptım.

Yayla çorbam biraz farklı oldu, ilk başta klasik yayla çorbası yaparım diye yola çıkarken, sonra içine şunu da koyayım, bunu da koyayım derken ortaya değişik bir çorba çıktı.
Tarifimi hemen vereyim :

Malzemeler:
1,5 çay bardağı pirinç (Ben kalan pirinç pilavından çaldım pirincimi ;))
1 su bardağı yoğurt
4 yemek k. sıvıyağ
tuz, tuzot
1 yumurta
1 tatlı kaşığı un
bir avuç kuşbaşı et ( ben bitiremediğimiz nohut yemeğinden kalan eti değerlendirdim ;))
bir avuç nohut (bu da nohut yemeğinden kalma ;))
nane

Yapılışı :

Yumurtayı çırptıktan sonra yoğurt, sıvıyağ, pirinci kattım. Hepsini tencereye boşalttım ve pişirmeye başladım. Yoğurt kesilmesin diye içine bir miktar un kattım (1 tatlı kaşığı kadar). Bu karışım pişerken, bir yandan da önceden kaynatılmış suyu, çorbanın kıvamını yakalamak için azar azar yedirdim. Eti ve nohutu ekledim. Tuzot ve tuz da koyunca tam tadı gelmiş oldu. Ayrı bir yerde tereyağında naneyi kızarttım ve çorbanın üstüne gezdirdim.
Eşim bayıldı bu çorbaya :)
Afiyet olsunn..

Hiç yorum yok: