Çarşamba, Kasım 01, 2006

Lölez(Yumurtalı Börülce)

Bu bloğu açalı neredeyse 3 ay oldu, fakat bir türlü fırsat bulamadım ilk tarifimi koymaya. Sizlere yazdan kalma bir tarif vereceğim.
Benim en sevdiğim sebzelerden, ne yazıkki İstanbuldaki ömrü çok kısa. En fazla bir ay görebiliyoruz pazarlarda.Ancak Ege tarafına yolum düştügünde kilolarca alıyorum, ayıklayıp buzluğa atıyorum hemen.
Ya da Bursaya annemleri ziyarete gittiğimizde pazarda bulursam hemen alıyorum. Bu resimdeki börülceler de Bursadan gelme, hem de Ekim ayı içinde buldum bunları, çok şaşırdım açıkçası.
Genelde herkesin bildiği, börülce ile yapılabilecekler, limonlu ya da sarmısaklı yogurtlu salatasıdır. Ama benim vereceğim tarif farklı bir tarif. Umarım denersiniz ve beğenirsiniz.
Gelelim tarifimize :

Malzemeler:

1/2 kilo börülce
1 adet soğan
2 adet domates
1 yemek k. biber salça
3-4 adet taze biber
2 adet yumurta
3 yemek k. ayçiçek yağı

Yapılışı:

Soğanı küp küp doğrayalım, yağda kavuralım. Biber salçayı da katalım. Diğer yandan börülceleri de doğrayalım(yaklaşık 1 cm boyunda olacak gibi). Biberleri de doğrayalım. Ve ikisini de tencereye ekleyelim, kavurmaya devam edelim. 2 adet domatesi de soyduktan sonra küp küp doğrayalım ve üzerlerine ekleyip karıştıralım. Biraz su eklemek gerekebilir.

Börülce iyice pişerkeenn, bir yandan da tavada yumurtamızı hazırlayalım. Yumurta pişerken tavada yumurtayı ufak ufak parçalara ayıralım.

Börülce piştikten sonra, tavadaki yumurtayı tencereye katalım ve karıştıralım. 2 dakika sonra ateşi kapatalım.


İşte lölezimiz hazırr..Afiyet olsun.

1 yorum:

Gazoz Agaci dedi ki...

SEVGİLİ DİLEĞİN YORUMU (Onun yazdıklarını kopyalıyorum) :

Sevgili Gazoz Agaci,

Borulce yemegine yorum biraktimdi ama ben hala betaya gecmedigim icin yayinlamadi :(
Pek de uzun uzun yazdimdi... Hic olmazsa isim ile alsaydi, sitemi de ekleyip bazi sitelerde yazabilmistim... Hazir bu meslegin icindensin belkim bulursun bir cozum :)

Ozet olarak, esim sever borulceyi. UK'de ibadullah mevcut, Zambiya'dan falan geliyor. Bana fenalik gelmisti ya salcali yemeginden ya da salatasindan. Isyanlarda idim. Bu tarif degisik bir secenek oldu benim icin. Tesekkurler...

Bu arada burcdasmisiz.

Sevgiler
Dilek

www.berceste.blogspot.com