Pazar, Kasım 26, 2006

Limonata

Miss misss.. :)
Kayınvalidemlerin İskenderundan getirdiği bir file dolusu mis gibi limonları ne yapsak, nasıl harcasak diye eşimle birlikte düşünürken, aklıma süper bir fikir geldi. Eskiden, 14-15 yaşlarımda, yine böyle tarif karıştırma meraklısıyken "Necip Usta" nın kitabından limonata tarifini bulmuştum ve sık sık da yapar olmuştum. Necip Ustanın tarifi biraz değişik.Yazıyorum :

Malzemeler:
10 adet limon
1,5 su bardağı şeker
Su (miktarını arzunuza göre ayarlıyorsunuz)

Yapılışı:
Şekerden 1 yemek kaşığı kadarını ayırıp, geri kalanını ılık suda eritiyoruz.
Limonları yıkayıp, kabuklarını rendeliyoruz. Ve ayırdığımız 1 yemek kaşığı ile bu kabukları ovuyoruz.
Limonların suyunu sıktıktan sonra, erittiğimiz şekeri, limon kabuklarını, suyu karıştırıyoruz. İstediğimiz tadı yakaladıktan sonra bu karışımı buzdolabında birkaç saat bekletiyoruz. Birkaç saatten sonra dolaptan çıkarıp, süzüyoruz. Limonatamız hazır. Afiyet olsun :)

2 yorum:

Pınarın Klubesi dedi ki...

Yeni siteniz hayırlı olsun
nereden geldi akla gazoz ağacı
sevgiler

Gazoz Agaci dedi ki...

Merhaba,
Siteme ilk yorum bırakan kişi sizsiniz :)
Gazoz ağacı çok eskiden kalan bir anı aslında. Küçükken dayım bizi gazoz ağacı masalı ile kandırırdı. Ben de gerçekten öyle bir ağacın olduğuna inanırdım.
Keşke tekrar çocuk olsam ...
:)
Sevgilerr..